Tuesday 6 November 2007

Short Shifts ///De courtes présences

In yesterday's co-ed league, one player stayed on the ice for over five minutes at the start of the game. The other four forwards rotated and then a sixth player joined in late. We were all hoping not to play the same position as this guy, but I ended up with the job.

What I did was to take a 40 second shift, and then I came back to the bench. He responded with an 'Already?' and then jumped on the ice. I kept doing the short shift thing until he reduced his shifts to about one and a half minutes (not bad for him).

Instead of getting angry at him, I just went real hard when I was out there (and got three goals to show for it).

///Au début de notre match de la ligue mixte d'hier, un des joueurs n'est pas débarqué pour au moins cinq minutes. Les quatre autres joueurs d'avant ont alterné jusqu'à ce qu'un retardataire se joigne à nous pour compléter les deux lignes. On avait tous la crainte d'alterner avec lui, et c'est moi qui a été l'heureux (!) élu.

J'ai effectué une courte présence de 40 secondes, et je suis revenu au banc. Il a réagi avec un 'Déjà?' et a sauté sur la glace. J'ai continué mes présences courtes et il s'est rendu à des présences d'une minute et demie (pas pire pour lui).

Au lieu de me fâcher envers lui, j'ai canalisé mon énergie sur la glace pendant que j'y étais (la récompense? Trois buts).

No comments: