Wednesday 9 May 2007

Summer Monday Hockey ///Le hockey d'été du lundi

Summer Mondays are all about playing with the boys on the Olympic-sized ice. The rink is 100 feet (30.48 meters) wide instead of the usual 85 feet (25.9 meters) wide in North America. I love it because I can use my speed and the extra room to get around the defence and cut to the net. The pace is faster and there are more scoring chances. That said, their goalie stoned me several times and I came up empty handed, although I did create some offense with my speed and pressure down low.

///Je joue au hockey d'été le lundi avec les boys sur un rond de dimension olympique. La patinoire est d'une largeur de 100 pieds (30,48 mètres) au lieu de la largeur habituelle en Amérique du Nord de 85 pieds (25,9 mètres). J'aime ça car je peux utiliser ma vitesse et l'espace supplémentaire pour contourner les défenseurs et foncer vers le filet. Le rythme est plus vite et il y a plus d'occasions de marquer. Cela dit, leur gardien de but a fait plusieurs beaux arrêts donc j'ai complété le match bredouille, même si j'ai crée plusieurs jeux offensifs grâce à ma vitesse et à mon échec avant.

No comments:

Blog Archive