Saturday 13 October 2007

Making Reads ///Lire le jeu


Scoring goals is often a question of reading the play well. When you remain aware of what's happening around you, your instinct can tell you where to go to find the open spots.


In last night's NCC game, Frank was covered behind the Red net, and I was in the faceoff circle. Based on their defenseman's movement, I read that I should move closer to the goal. Frank saw me switch and gave me a beautiful backhand saucer pass, which I shot hard to the far bottom corner to beat Russ.


Hockey is a game of details, and of awareness.


///Pour marquer des buts, il s'agit souvent de bien lire le jeu. Quand on demeure conscient de ce qui se passe aux alentours, notre instinct peut nous guider vers les bons endroits.


Durant notre match de la CCN hier soir, François avait la rondelle derrière le filet des Rouges, alors que j'étais dans le cercle de mise en jeu. Lorsque leur défenseur s'est déplacé vers François, j'ai compris que je pouvais me rapprocher du but. François a vu mon jeu, et m'en envoyé une belle passe du revers que j'ai redirigé vers le coin droit du but derrière Russ.


Le hockey est un jeu de détails, et de prise de conscience.

No comments:

Blog Archive