Thursday 28 June 2007

Atom House League Hockey ///La ligue atome locale

I didn’t play organized hockey until I was 10. My parents were able to buy a complete set of used hockey equipment and enrolled me in Atom House League. My first team was the Legion, with purple and gold away L.A. Kings uniforms. I had no idea of how to play in a team context. Charles Longlade and Denis Mousseau were our only two good players, and we routinely got beat by the other teams. I did, however, score my first goal that year, as the puck came to my stick in the slot after a goalmouth scramble and I shot it in. I specifically remember the thrill of knowing that I had made my mark on that game. I’ve scored countless goals since then, but that one still gives me chills down my spine.

///Je n’ai pas joué du hockey organisé avant l’âge de 10 ans. Mes parents ont acheté un équipement de hockey complet usagé, et m’ont inscrit dans la ligue atome locale. Ma première équipe était la Légion, et on portait des gilets mauves et avec un peu d’or des Kings de Los Angeles. Je n’avais aucune idée du concept de jeu d’équipe. Charles Longlade et Denis Mousseau étaient nos seuls deux bons joueurs, et on se faisait battre régulièrement par les autres équipes. Par contre, j’ai marqué mon premier but cette année-là, alors que la rondelle m’est parvenue dans l’enclave après une mêlée devant le but. J’ai lancé la rondelle dans le fond du filet. Je me souviendrai toujours de l’extase que j’ai ressenti à savoir que j’avais eu un impact sur le match. J’ai marqué plein de buts depuis, mais celui-là me donne encore des frissons.

No comments:

Blog Archive