Friday 29 June 2007

Peewee House League Hockey ///La ligue pee-wee locale

I continued my house-league ‘career’ the following year with A & L Ford, and we wore the old light blue and white Pittsburgh Penguins colours. Then, I played with Dutrisac Cottages, wearing the Montréal Canadiens sweaters. It was not a particularly distinguished career so far, as I do not even recall scoring during my pee-wee years. However, in pee-wee I realized that I was amongst the worst players on the team, as I was the one who systematically missed his turn when we took penalties.

///J’ai poursuivi ma ‘carrière’ dans la ligue locale l’année suivante avec l’équipe A & L Ford (qui arborait les vieilles couleurs bleu poudre et blanc des Pingouins de Pittsburgh), et l’année suivante avec Dutrisac Cottages, dont les chandails étaient ceux des Canadiens de Montréal. Je ne me suis pas vraiment distingué, en fait je ne me souviens pas d’avoir marqué des buts durant mon stage pee-wee. C’est par contre à ce moment que j’ai compris que j’étais parmi les moins bons de l’équipe, car c’est moi qui manquait systématiquement mon tour lorsqu’on écopait d’une punition.

No comments:

Blog Archive