Tuesday 23 January 2007

"The Legs Feed the Wolf" ///Mon jeu avait des jambes

It's my favorite quote from the movie Miracle (apart from "Again"). Yesterday's game was a testament to this. I was just flying out there. Short shifts, smiling and laughing as I played and rested on the bench between shifts, I was skating fast and on the puck all game long. The result: two goals and a 5-3 win for us. I got a good pass on the first one, protected the puck against Bernie's typical hook, and put a rather weak shot in on Carlene's seven-hole (between her blocker arm and her sweater. The second goal was more of a thrill as I buried a great pass from Al through the five-hole. When I feel that good out there, I could skate forever.

///Dans le film Miracle, l'entraineur rappelle constamment aux joueurs que ce sont les jambes qui nourissent le loup. Le match d'hier en était une preuve éloquente : je patinais comme le vent. De courtes présences remplies de sourires et entrecoupées de rires sur le banc. La rondelle collait à mon bâton. Le résultat : deux buts et une victoire de 5 à 3. J'ai eu une belle passe sur le premier, évitant l'accrochage typique de Bernie, et mon lancer un peu faible a battu Carlene entre son bouclier et son corps. Le deuxième but était plus beau : Al m'a envoyé une passe et mon lancer rapide a déjoué Carlene entre les jambes. Quand je me sens bien comme ça, je pourrais patiner jusqu'à la fin des temps.

No comments:

Blog Archive