Monday 22 January 2007

Taking Faceoffs ///Prendre les mises au jeu

Over the past few years, I've been taking the occasional faceoff during my Friday Knights hockey games. I've developed a lot of respect for the Yanic Perreaults' who are able to win more than their share. It's a science (hand-eye coordination, agility, quickness, precision) mixed with art and emotion (guessing right, wanting it more than the other center, tactical moves such as tying up his stick). It's hard to do and brings great pleasure when it is done well. I like to crouch low and take the draw on my backhand, with a quick short circular motion.

///Au cours des dernières années, j'ai eu la chance de participer à des mises au jeu durant mes matchs du vendredi. J'ai appris rapidement à respecter les Yanic Perreault de ce monde, qui en gagnent plus souvent qu'à leur tout. C'est à la fois une science (coordination, agilité, rapidité, précision) et un art rempli d'émotion (bien deviner, la rage de vaincre, les tactiques comme l'emprise du bâton de l'adversaire). C'est difficile à faire et ça procure du plaisir lorsqu'on le fait bien. J'aime me pencher très bas et prendre la mise en jeu avec mon revers, avec un rapide mouvement circulaire.

No comments:

Blog Archive