Thursday 1 February 2007

Continual Improvement ///Amélioration continue

If there's one constant in my ten-year Garage-league hockey career, it's my quest for continual improvement. Although I love to play, I'm also quite focused on improving my game: the skating, the stickhandling, the shots, the vision of the ice and of players around me, deking defenseman, improving my cardio-vascular conditioning and strength (blah-blah-blah). There's no end to it. I like it, although there are days that it feels like I'm putting too much pressure on myself. I do, however, get a big kick out of seeing myself become a better hockey player.

///S'il y a une constante dans ma carrière de dix ans dans les ligues de garage, c'est ma quête de l'amélioration continue. Bien que j'adore jouer, je suis très axé sur l'amélioration de mon jeu : le coup de patin, le maniement du bâton, le lancer, la vision de la glace et des autres joueurs, déjouer les défenseurs, améliorer mon cardio-vasculaire et ma force physique (etc., etc., etc.). C'est un processus sans fin. J'aime çà, bien que par moments je sens que je me mets trop de pression. Par contre, c'est très plaisant de constater que je deviens un meilleur joueur de hockey.

No comments:

Blog Archive