Saturday 3 February 2007

Playing For Her ///Jouer pour elle

Oh joy of joys! My fiancée came to see me play yesterday against Red. We didn't make her proud, since Red outplayed us big-time and beat us 5 to 1. I screened the goalie on our only goal and won several faceoffs, but overall, our play wasn't up to par, not for lack of effort. Red dominated us with crisp passes and tight defensive zone coverage. But I got to skate in front of the woman I love, the woman who understands that my love of the game and my love for her are two forms of the same expression.

///Quelle joie! Ma fiancée est venue me voir jouer hier soir contre les Rouges. On ne l'a pas épaté, car les Rouges nous ont largement dominé pour nous vaincre 5 à 1. J'ai contribué à notre seul but en voilant le gardien, et j'ai gagné plusieurs mises au jeu, mais notre jeu n'était pas à la hauteur des Rouges, malgré nos efforts. Leur jeu de passe et leurs défenseurs étaient supérieurs. Mais j'ai eu l'honneur de patiner devant ma belle, celle qui comprend que mon amour du hockey et mon amour pour elle sont deux formes de la même expression.

No comments:

Blog Archive