Monday 19 February 2007

Does Coffee Help? ///Le café pour mieux performer?

I, like most hockey players, am slightly superstitious. For example, I always put my shin pads, socks, pants and skates on the left foot first. I think I've just added another ritual: for the past two Friday Knights games, I've had a coffee about an hour before the game. The result? Two goals in a 5-0 win two weeks ago, and one goal in a 5-3 win last Friday. Wether or not it's related, I know myself well enough to predict that it will become a Friday pre-game ritual.

///Comme la plupart des joueurs de hockey, j'ai mes superstitions. Par exemple, je mets toujours mes jambières, bas de hockey, pantalons et patins sur le pied gauche en premier. Je crois que je viens d'ajouter une autre superstition : depuis deux semaines, avant mes matchs du vendredi, je prends un café environ une heure avant la joute. Le résultat? Deux buts dans une victoire de 5 à 0 il y a deux semaines, et un but dans une victoire de 5 à 3 vendredi dernier. Que ce soit relié ou non, je me connais assez pour prédire que ceci deviendra un rituel du vendredi pour moi.

No comments:

Blog Archive